Gdyby pizza znała język polski…

To powiedziałabym jej, że ją kocham! Hmm, chyba nigdy nie zdarzyło mi się jeść takiej typowo niedobrej pizzy, takiej max niezjadliwej i w ogóle fuuuu. Bywały słabe, gorsze, lepsze, ale zawsze dało się ją wszamać. I jak nie jadłam pizzy ponad pół roku, tak w tym tygodniu trzy. Taaa, dietaa fchuuj. Dziś, znaczy wczoraj, znaczy kurde będę dla uproszczenia pisać „dziś”. A więc dziś jadłam pizze domową, robioną własnoręcznie, w dodatku przeze mnie! Yeah! Umiem robić pizzę, jestem wielka. No i była świetna. Tylko zawsze jak coś gotuję, to bardziej zależy mi na opinii innych osób, które jedzą, no i wszystkim smakowała i mnie również.

Niestety mam sklerozę, jestem gupia i w ogóle i jeszcze nie wyrobiłam w sobie takiego odruchu: gotuje coś = zdjęcia. Ale obiecuję, że się poprawię! A w ramach przeprosin i zadośćuczynienia podam Wam przepis na tę o to pizze, to znaczy na ciasto oczywiście, bo wiadomo jako farsz możecie dać sobie co tam chcecie. U mnie było dziś skromnie, bo jako farsz dałam paprykę, kukurydzę z puszki, pieczarki i szyneczkę, a na to oczywiście ser żółty.

Przepisz na ciasto:

400g mąki

2 łyżki oleju/oliwy

25g drożdży

200ml letniej wody

szczypta soli

I tak wyrobione ciasto ma wyrastać co najmniej pół godziny. A rośnie oj rośnie!

To przepis na taką dużą blachę. Z podwójnego przepisu wychodzą nawet 3 blachy. Tak jak dziś obliczałam, to za 3 pizze, z wyżej wymienionymi składnikami wyszło około 25zł. No i powiedzcie mi czy się nie opłaca? Cholernie się opłaca. A przede wszystkim wiesz co jesz, możesz tam wrzucić co tylko chcesz, a ciasto jest naprawdę przepyszne! Także korzystajcie, korzystajcie. Buuzi :*

Skomentuj

