10 najdurniejszych przesądów

Na świecie istnieje tyle przesądów, że nawet nie ma możliwości ich zliczyć. A niektóre są tak stare, że nawet najstarsi górale nie wiedzą kiedy powstały. Dzisiaj zajmiemy się rankingiem najgłupszych przesądów, oczywiście według mnie.

No to zaczynamy. Zaznaczam tylko, że cyferki nie mają żadnego znaczenia.

#1 Przejście pod drabiną – Drabina oparta o ścianę, czy taka rozkładana tworzy trójkąt. Co po niektórzy wierzą, że trójkąt jest symbolem Trójcy Świętej. I oczywiście przejście pod tą drabiną, to nie dość, że bluźnierstwo, to jeszcze przynieść może wielkie nieszczęście, włącznie ze śmiercią, a dla młodych kobiet staropanieństwo. Żyję, mam kogoś, nope

#2 Zakonnica – Przesąd ten mówi, jakoby zobaczenie zakonnicy, a już nie daj boże jej pleców miało przynieść nieszczęście. Wystarczy jednak splunąć, nie zalecam jednak bezpośrednio na nią, a twój pech ucieknie w siną dal. Jeśli jednak zobaczysz 3 zakonnice, no to wtedy czeka cie już szczęście, a legenda głosi, że jak pluniesz im wszystkim w twarz, to będziesz mieć szczęście…że zobaczysz aż trzy wkurwione zakonnice.

#3 Piątek 13-tego – Dzień ten przeklęty, najlepiej zaszyj się w łóżku i z niego nie wychodź. Nawet siusiu. Trudno, w słoiczek, kaczuszkę, czy cewnik. Zapasy jedzenia zrób dnia poprzedniego. Przygotuj sobie dużo filmów, czy ulubionych seriali. Szybkie łącze wręcz wskazane. Jak dla mnie pechowy był raz, ale to tylko zbieg okoliczności, bo tak bywa kiedy gówniarze za dużo wypiją, narozrabiają, a ty jako osoba dorosła ponosisz tego konsekwencje.

#4 Czarny kot – Gruby czarny kot, on przebiegł nam drogę. A chuj mu w dupę nawet 13-tego w piątek! – ta piosenka od razu kojarzy mi się z tym przesądem. Jeśli drogę przebiegnie Ci czarny kot, jedynym dla ciebie ratunkiem będzie zatrzymanie się w miejscu i stanie tak dopóty, dopóki drogi nie przebiegnie ci biały kot. Ty drugich jest zdecydowanie mniej, więc trochę sobie poczekasz, zawsze możesz też usiąść jeśli się zmęczysz, zadzwonić po znajomych. W kupie raźniej. Chyba, że chcesz mieć pecha do końca życia, to możesz iść dalej.

#5 Upadające sztućce – Jeśli na podłogę upadnie nóż, oznacza to przyjście mężczyzny(głodnego!). Jeśli jednak na podłogę spadnie widelec, to wtedy możemy być pewni, że odwiedzi nas kobieta(też głodna). Jeśli dużo gotujesz, to nie masz co się martwić, ale jak już na styk, no to ci współczuję, przyjdzie taki i zje wszystko, nic ci nie zostanie. Plusy jednak są takie, że jeśli jesteś samotnym mężczyzną lub samotną kobietą, to jak tylko masz coś w lodówce, no to wiesz, przez żołądek do serca. Nie działa jednak, jak zaczynasz upuszczać je, ekhm, specjalnie – sprawdzone.

#6 Czerwona wstążka – Czerwony kolor, to taki magiczny kolor, co odgania zło wszelakie. A biedne mamusie czy chociażby właściciele piesków w to wierzą. Nie pamiętam tego, ale jestem pewna, że wkurwiało mnie to czerwone coś nad głową, a nie działało na pewno, bo jako że miałam adhd to co chwila sobie jakieś ziaziu robiłam.

#7 Zbicie lustra – Mój kot ostatnio stłukł lusterko, damn it! Powinnam go zamknąć w klatce, przecież cóż złego może mu się tam stać? 7 lat nieszczęścia to kupa czasu, ale przypadku jakoby zbicie lustra przynosiło strasznego pecha nikt nie udokumentował.

#8 Siadanie na rogu stołu – Strzeż się, bo starą panną zostać nie chcesz. Chyba że chcesz iść do zakonu, to spoko, nie bronie. Może i bym w to wierzyła, ale cholera, co chwila się chajtają. Ty, a może mają takie zaokrąglone stoły? Muszę zapytać.

#9 Kładzenie torebki, torby na podłodze – Bo ci piniondze uciekno. Zawsze wierzyłam, zawsze. Szczególnie jak nie miałam w torebce żadnych pieniędzy albo nawet portfela. Raz kuzyn mnie wkręcił i nawinął na 10zł nitkę jak nie patrzyłam, a później powoli wyciągał i jak zauważyłam to zaczął uciekać, ale byłam szybsza. Dostał w łeb i się skończyło.

#10 Wstanie lewą nogą – Jedni mówią, że przynosi pecha, inni że wtedy wstaje się ze złym humorem. Tysiące razy słyszałam to od Mamusi jak wstałam jakaś marudna, to że lewą nogą. A czy człowiek może się po prostu nie wyspać?!

Aha i pamiętajcie, unikanie przesądów też jest przesądem!


O to mój pierwszy, osobisty ranking głuuupich przesądów.
Teraz Wasza kolej. W komentarzach piszcie o tych, w które same wierzycie i których unikacie oraz które są najgłupsze.
Ciekawe ile waszych będzie się pokrywało z moimi ^^

2 uwagi do wpisu “10 najdurniejszych przesądów

  1. Większość przesądów wzięło się z dawnych pogańskich wierzeń. Sporo wiem na ten temat, bo się interesuję :) Twój p. 5 np. wywodzi się z obrzędowości dotyczącej Świeta Zmarłych.Jeśli spadła Ci łyżka pod stół, oznaczało to,że głodna dusza jest w pobliżu i w miejsce łyżki (po jej podniesieniu) należało położyć odrobinę jedzenia. Ludzie nie pamiętają sensu dawnych przesądów. Wiemy,że dzwonią, ale nie wiemy w którym kościele.

    Lubię to

    • Zdecydowanie! Zresztą w ogóle dzisiejsze społeczeństwo niewiele wie o naszych korzeniach, o początkach naszej kultury. Dobrze, że są tacy, którzy się tym interesują i są jednocześnie moimi czytelnikami, dzięki temu reszta osób jak i ja sama możemy się czegoś nauczyć ;)

      Lubię to

Skomentuj

