#1 – co mnie wkurza w ludziach?

Chcesz wiedzieć co mnie wkurza u ludzi? Oto kilka cech, rzeczy, sytuacji, zachowań, których nie chce znać u moich znajomych, przyjaciół, dalszych znajomych i w ogóle najlepiej u nikogo.

Często najlepszą inspiracją do napisania czegoś są Twoje własne doświadczenia. Albo doświadczenia zaobserwowane u kogoś. Trzeba tylko uważać, żeby nie wzięły nad nami góry emocje. Nie można się ich całkowicie wyzbyć, ale zdarzyć się może, że to one napiszą za Ciebie tekst, a nie Ty pod ich wpływem. A to może czasem przynieść więcej szkody niż korzyści.

Nie lubię gówniarskiego zachowania. I jak jeszcze mogę to tolerować u ludzi poniżej 17 roku życia, tak u ludzi starszych po prostu tego nie znoszę. Nie chodzi mi o jakieś pojedyncze sytuacje, bo każdemu może zdarzyć się wkurzyć, mieć zły dzień, wstać lewą nogą i kto tam wie co jeszcze. Co innego jak ktoś po prostu od tak, z dziwnego irracjonalnego powodu postanawia zapomnieć o tym, że ma już te 20 lat wzwyż i chcąc nie chcąc trochę to zobowiązuje do tego, by zachowywać się dorośle, przynajmniej w miarę, przynajmniej się starać czy chociaż udawać.

Nie lubię też pustych słów. Słów rzucanych na wiatr. Za dużo już w życiu przeszłam, żeby teraz rozczarowywać się osobami, których za nic w świecie bym nie podejrzewała, że mogą coś takiego zrobić/robić. Jeśli wiesz, masz stuprocentową pewność, że czegoś nie zrobisz albo masz zamiar kłamać to tego nie rób. To wyjdzie, prędzej czy później.

Ludziom tak łatwo przychodzi mówienie, a jeszcze łatwiej pisanie rzeczy, które ze stanem faktycznym mają mało wspólnego. Możesz wcisnąć komuś największy kit, wiedząc, że ze względu na to, że wzajemnie się lubicie, szanujecie, to ta osoba łyknie to, bo dlaczego miałaby tego nie robić. Wkurza mnie to niemiłosiernie. Ale gorsze jest to, kiedy wiesz, że ta osoba mówi prawdę, wiesz, że tak właśnie jest, ale postanawia zachować się jak gówniarz i nic sobie nie robić z tych słów.

Ja wiem, że działamy i mówimy wiele rzeczy pod wpływem chwili, pod wpływem emocji ale jak mame kocham nie jesteśmy już dziećmi. Zacznijmy w końcu zachowywać się jak dorośli. Tak MY, bo dotyczy to tak samo mnie jak i nas wszystkich. A niektórych nawet bardziej.

Ocieram się może delikatnie o hipokryzję, bo sama, jak każdy, o czym pisałam wyżej czasem tracę głowę, focham się o byle co, wkurzam za bardzo o mało istotne rzeczy, tylko że nigdy nie trwa to długo, a po tym wszystkim potrafię się ogarnąć i przeprosić jeśli jest taka potrzeba, a przede wszystkim pukam się w łeb i staram się błędów nie powtarzać. A przede wszystkim jestem świadoma, że robię źle i nie rżnę głupa :)

Mam jednak ogromny żal, do siebie przede wszystkim, że chyba nigdy się nie nauczę, by filtrować pewne rzeczy siedemnaście tysięcy razy i jeszcze raz jeden dla pewności, co by uchronić się przed tego typu ludźmi. Przed tymi typami ludzi, o których mówiłam wyżej. Ten tekst to taki mały rachunek sumienia. Jeśli w którymś akapicie odnajdziesz swoje własne cechy albo robisz tak notorycznie, to proszę cie łaskawie byś nie zawracał mi gitary, bo nie chcę takich osób znać. Nikt nie chce takich osób znać, bo nie są one warte choćby najmniejszej uwagi, więc nie traćcie na nich czasu. Jeśli zauważysz u kogoś, któreś z tych rzeczy to zerwij znajomość. Uwierz mi, ustrzeżesz się i zaoszczędzisz mnóstwo czasu, który będziesz mógł wykorzystać na inne ciekawsze rzeczy. Nie ma za co.

Tym sposobem zaczynam cykl, który nazywać się będzie #comniewkurza? i w zależności o kim/czym będę chciała napisać takie słówko będę to tytułu dopisywać.


Cześć! Ale super, że tu jesteś! Wiesz, już niedługo będę najlepszą blogerką na świecie. Dzięki Tobie mogę być też najpopularniejszą. Jeśli chcesz mi w tym pomóc i choć w minimalnym stopniu myślimy podobnie, to zostaw pod wpisem lajka albo komentarz, wiesz, że nic mnie tak nie motywuje :) Oczywiście jeśli chcesz dowiadywać się o moim tekstach jako pierwszy, to lajknij mój fanpage. Dzięki! ;)
Skomentuj

