Wehikuł czasu

Dzisiejsze czasy są okropne. Na wielu płaszczyznach. Od polityki i polityków, przez brak pracy, czasu, aż po… No właśnie. 

Nie jestem przeciwniczką szeroko rozumianej globalnej wioski. Fantastycznie, że możemy w ułamku sekundy porozumieć się z kimś na drugim końcu świata. Niemal wszędzie możesz połączyć się z internetem i korzystać z jego uroków. To naprawdę genialna rzecz, ale mimo wszystko coraz bardziej przekonuje się, że powinnam urodzić się dziesiątki lat temu. Lata 60′, 70′ i maksymalnie 80′. Inny świat, inni ludzie, inne czasy!

Brakuje mi tego, kiedy nie potrzebowało się telefonów, żeby się z kimś umówić albo wystarczyło wyjść z domu i zawsze kogoś spotkałeś. Teraz spotkanie kogoś na ulicy to rzadkość. A jak spotkasz to albo rozmawia przez telefon albo z niego korzysta. Wiecie co, ja jarałam się internetem 5-6 lat temu. Kiedy nie było jeszcze lte i korzystało się z gadu-gadu. Wtedy śmiało mogę przyznać, że od internetu byłam uzależniona. Teraz też nie wyobrażam sobie, by go nie było, bo potrzebny jest, ale do jasnej anielki umiem się bez niego obejść. W szczególności, kiedy nie powinnam z niego korzystać.

Brakuje mi tych czasów, kiedy telefon w ręce miało się wtedy, kiedy ktoś do nas zadzwonił lub trzeba było pilnie napisać smsa. Ja też lubię sobie wejść na fejsa, na instagrama i sprawdzić co tam w świecie piszczy, ale przede wszystkim i w szczególności nie robię tego, gdy jestem w towarzystwie. Ba, staram się jak najmniej pisać z kimś, bo jak kocha to zrozumie.

To nie żaden apel, bardziej prośba, by korzystać z naszych cudów techniki z głową, nie przesadnie. Unikać wtedy, kiedy możemy. Odciąć się czasami i otworzyć na świat realny. A jak ktoś wynajdzie wehikuł czasu, to dajcie znać, chętnie skorzystam.


Cześć! Ale super, że tu jesteś! Wiesz, już niedługo będę najlepszą blogerką na świecie. Dzięki Tobie mogę być też najpopularniejszą. Jeśli chcesz mi w tym pomóc i choć w minimalnym stopniu myślimy podobnie, to zostaw pod wpisem lajka albo komentarz, wiesz, że nic mnie tak nie motywuje :) Oczywiście jeśli chcesz dowiadywać się o moim tekstach jako pierwszy, to lajknij mój fanpage. Dzięki! ;)

 

Skomentuj

